شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

عميديان :

تدوين سند راهبردي همکاري هاي بين المللي در جهت حمايت از توانمندي هاي داخلي

عميديان

یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰


معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تدوين سند راهبردي همکاري‌هاي بين‌المللي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات پس از تحريم ها خبر داد.

وايمکس نيوز - به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، علي اصغر عميديان رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، در سومين نشست وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با فعالان حوزه فاوا از تدوين سند راهبردي همکاري هاي بين المللي براي حمايت از توانمندي هاي داخلي در پساتحريم در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات خبر داد و گفت: اين سند با مشارکت وزارت ارتباطات و سازمان هاي تابعه، وزارت علوم، وزارت صنعت و معدن، معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور، سازمان فضايي، پژوهشگاه هاي مرتبط با بخش فناوري اطلاعات، سنديکاي مخابرات، سازمان نظام صنفي رايانه اي و نيز اپراتورهاي ثابت و سيار بخش ارتباطات کشور تدوين شد.

وي افزود: در اين زمينه کارگروهي در دفتر معاون اول رئيس جمهور با حضور اين اعضا تشکيل شد و طي جمع بندي نشست هاي مشترک چارچوب اين سند راهبردي براي اجرا استخراج شده است.

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، ارتقاء و توانمندسازي صنايع داخلي را از جمله اهداف تدوين اين سند برشمرد و گفت: در اين راستا حفاظت از صنايع و توليدات داخلي، توسعه سطح تکنولوژي در بخش فاواي کشور و نيز انتقال تکنولوژي به همراه نيازهاي کليدي در اين بخش در دستور کار قرار گرفته است.

عميديان خاطرنشان کرد: در اين راستا و براي رسيدن به اهداف مدنظر جذب سرمايه گذاري خارجي، صدور خدمات فني مهندسي و حمايت از بخش خصوصي براي انتقال تکنولوژي از جمله برنامه هاي مورد نظر است.

وي با اشاره به ساز و کارهاي اجرايي براي عملياتي شدن اين سند از شناسايي تکنولوژي هاي کليدي مرتبط و انتخاب الگوي مشخص و نيز تدوين نقشه راه تکنولوژي خبر داد.

لازم به ذکر است سومين نشست مسئولان ارشد وزارت ارتباطات با فعالان حوزه فاوا در راستاي اهداف و رويکردهاي نظام نوآوري در اين حوزه عصر امروز در مرکز تحقيقات مخابرات ايران برگزار شد.

در اين مراسم، نظام نوآوري در بخش فاوا، بازارسازي در حوزه نرم افزار و سخت افزار و موضوع حمايت از شرکت هاي دانش بنيان و توسعه کسب و کار و راهبرد محصولات فاوا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو